Oriëntatie reis docenten - reisverslag 1 - Reisverslag uit Peking, China van Rian Lamerikx - WaarBenJij.nu Oriëntatie reis docenten - reisverslag 1 - Reisverslag uit Peking, China van Rian Lamerikx - WaarBenJij.nu

Oriëntatie reis docenten - reisverslag 1

Door: Marlou & Riny

Blijf op de hoogte en volg Rian

19 Mei 2012 | China, Peking

Twee van onze docenten (Marlou & Riny) waarmee we naar China gaan zijn 12 mei 2012 voor 10 dagen naar China vertrokken. Dit om ideeën op te doen voor onze Minor en hier en daar contacten te leggen.
Omdat Facebook en alle andere social media verboden en dus geblokkeerd zijn in China hielden Marlou en Riny ons op de hoogte via de mail. Hieronder het verslag van dag 1 t/m 4.
Ik krijg er steeds meer zin in!

Van: Kuypers,Marlou M.L.J.
Verzonden: zaterdag 19 mei 2012 17:49
Onderwerp: Re: Expeditie China: are you in?

Beijing Railway Station. Het is 20.40 stipt als de nachttrein vertrekt richting Xian. Met onze IPad op schoot, opgevouwen tussen twee backpacks en twee Sporthogeschool dagrugzakken in een 1,5 bij 2,50 meter slaapcabine, verwerken we de activiteiten van de afgelopen dagen. Met gemiddeld een 15 uur durende werkdag is het stiekem toch wel erg prettig om even met de benen gestrekt te liggen in een zogenaamde softsleeper. Zelfs de Chinese muziek valt op dit moment -tot op zekere hoogte - goed te hebben.

Dag 1: acclimatiseren
Als we terugkijken op de afgelopen dagen hebben we ontzettend veel ondernomen. Bij aankomst worden we opgewacht door onze contactpersoon van Stichting Global Exploration, Margareth. Een vriendelijke en - in tegenstelling tot de rest van de Chinese bevolking - goed Engels sprekende vrouw die graag de handen uit de mouwen steekt. Na de lunch (natuurlijk met stokjes) weet ze ons te verleiden tot een fietstocht in een Hutong wijk, waar we kennis maken met enkele bewoners van deze arme gezinswoningen. Onderweg stoppen we kort bij een meer, waar bij toeval 'the International Dragenboat Team' de warming up aan het verzorgen is voor een groep beginners. We hebben een eerste mogelijke activiteit te pakken voor onze minor-studenten. Na wat informatie-uitwisseling met de Australische Instructeur besluiten we onze tocht voort te zetten. Een mooi begin om de eerste dag in Beijing een beetje te acclimatiseren en om in alle rust het weekprogramma te bespreken.

Dag 2: topsportcenter 'Beijing Shichihai School' en 'Capital Institute of Physical Education'
Op dag twee haalt Margareth ons om 8.30 op om kennis te maken met een Chinees ontbijt. We nemen plaats in een plaatselijk Tl-lampen restaurant waar we, omringd door roggelende en spugende mensen, genieten van ons warm ontbijt met warm water. Even wennen hoor. Vervolgens bezoeken we de lokale fruitmarkt, waarna we richting 'Beijing Shichihai School' rijden. Met zo'n 20 miljoen inwoners dat Beijing telt en zo'n 19.257.263