Minor oriëntatie & officiële start Minor China. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Rian Lamerikx - WaarBenJij.nu Minor oriëntatie & officiële start Minor China. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Rian Lamerikx - WaarBenJij.nu

Minor oriëntatie & officiële start Minor China.

Door: Rian Lamerikx

Blijf op de hoogte en volg Rian

27 April 2012 | Nederland, Sittard

Hallo allemaal,

In maart 2012 was er bij ons op school een 'minor mark't, we moesten een minor uit gaan kiezen die we in het derde studiejaar een half jaar lang wilde gaan volgen. We kregen allereerst een presentatie met een korte inhoud over alle minors die aangeboden werden door Fontys Sporthogeschool. Daarbuiten mocht je natuurlijk ook een eigen minor op een andere opleiding zoeken.
Tijdens deze presentatie viel mijn oog meteen op de minor 'Sports goes International'. Met school naar het buiteland? Doe mij die maar!!!!
Ik heb altijd al gezegd dat ik in het buitenland wil gaan studeren of stage wil gaan lopen en ik zag dit als een ultieme kans. Ik heb eigenlijk ook niet echt meer opgelet wat de andere minors inhielden... Ik wist het zeker, ik ga naar China!!
Na de presentatie werd er nog dieper ingegaan op de minors, elke minor zat in een ander lokaal en je kon binnenlopen voor informatie. Ik ben alleen bij de minor naar China binnen gelopen. Wauw.. Dit is echt interessant en een hele uitdaging, ik heb er nu al zin in!!

Maar helaas.. Er waren maar 20 plekken voor deze minor. O nee hè... Ik hoorde zoveel studenten zeggen dat ze naar China willen..
Door middel van een motivatiebrief en 'sollicitatiegesprek' werd je aangenomen voor deze minor, ik moest er dus wel bovenuit springen want er waren maar 20 plekken..
In mijn motivatiebrief schreef ik o.a. dat ik altijd al heel graag in het buitenland heb willen studeren en dat ik dit als dé kans zag.
Na mijn brief 300x nagelezen te hebben heb ik hem opgestuurd.

Vandaag, 27 april 2012 heb ik te horen gekregen dat ik mee mag naar China!! In februari 2013 zal mijn minor starten, we zullen veel voorbereidingen moeten treffen om met z'n allen in juni 2013 voor 3 weken naar China te vertrekken!

Ik heb er zin in!!

Liefs xx

PS: Je kunt je aanmelden om een mail te krijgen als ik een nieuw verslag ga schrijven, ik ga jullie namelijk zoveel mogelijk op de hoogte houden over mijn reis naar China en de voorbereidingen ervan. Ik kan eerlijk gezegd nu al niet meer wachten om jullie straks uitgebreid te vertellen wat voor een mooie ervaringen ik opdoe in China!

PPS: Voor degene die mijn motivatiebrief in het geheel willen lezen, zie hieronder. Haha het zal jullie verbazen maar ook ik kan een zakelijke brief schrijven!

---------------------
Rian Lamerikx
Genovevastraat 14
6005 PC Weert

Riny Ortmans & Marlou Kuypers
Sports goes international, China
Fontys Sporthogeschool, Sittard


Weert, 28 Maart 2012.

Betreft: Sollicitatie Minor China



Beste Riny Ortmans en Marlou Kuypers,

Naar aanleiding van de informatie die we op school hebben gekregen van deze minor en mijn daarop volgende aanmelding voor de minor 'Sports goes international', wil ik u graag in deze motivatiebrief nader toelichten waarom ik deze minor wil gaan volgen.

Ik zal u eerst kort iets over mezelf vertellen. Mijn naam is Rian Lamerikx,
ik ben negentien jaar oud en tweedejaarsstudent aan de Fontys
Sporthogeschool te Sittard met de afstudeerrichting 'Sports and Leisure
Urban'.
De minor 'Sports goes international' lijkt me erg leuk en uitdagend.
Gedurende de opleiding heb ik ervaren dat ik me meer bezig wil gaan houden met grotere projecten, hier liggen mijn interesses. Dit omdat ik van grotere projecten veel leer en het als een 'kick' ervaar dingen te laten slagen.
China zie ik als een kans om dit te kunnen ervaren. Behalve dat ik deze
minor een grote uitdaging vind, wil ik altijd al heel graag naar het
buitenland om te studeren. Op de middelbare school was het al duidelijk dat ik een studie wilde volgen waar ik mijn afstudeerstage in het buitenland kan doen. China is dus een mooie gelegenheid om het buitenland-studeren te ervaren.

Vorig jaar ben ik met mijn handbalteam naar Zweden gegaan (internationaal handbaltoernooi), dit hebben we geheel zelf georganiseerd en ik heb me vooral bezig gehouden met het zoeken naar sponsoren en het maken van een site. Hier heb ik dus al enige ervaring mee en ik ben van mening dat dit een positieve aanvulling is in de voorbereiding van de reis.

Mijn kwaliteiten liggen vooral in het samenwerken in een team. Ik ben iemand die initiatief toont en het voortouw durft te nemen. Ik ben spontaan en kan goed met mensen om gaan, hierin weet ik mezelf een professionele houding te geven. Het is voor mij geen probleem om voor groepen te staan, dit komt ondere andere ook weer terug in het training geven waar ik me mee bezig houd.

Kortom denk ik dat ik de geschikte kandidaat ben voor deze minor, omdat ik over de juiste kwaliteiten beschik om een versterking te zijn voor uw team.
Ik ben een echte doorzetter en ik weet wat ik wil, hier ga ik met de volle
100% voor.

Bijgevoegd vindt u mijn C.V. Indien u nog verdere vragen heeft ben ik bereid dit mondeling of schriftelijk voor u toe te lichten.


Met sportieve groet,

Rian Lamerikx
Tweedejaars Fontys Sporthogeschool
Afstudeerrichting: Sport & Leisure Urban
tel. 06-14741947
r.lamerikx@student.fontys.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rian

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3747

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 07 Juli 2013

Minor 'Sports goes International China'

Landen bezocht: